PL DE

Optymalizacja współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji to liczba zrealizowanych celów podzielonych przez ilość odbiorców (ile osób ze stu odwiedzających stronę dokonało zakupów, zapisało się na newsletter, pobrało cennik produktów). W zależności od prowadzonego biznesu konwersją może być zakup, rejestracja, włożenie produktu do koszyka, pobranie pliku, wypełnienie formularza kontaktowego. Dzięki prawidłowemu rozpoznaniu czynnika konwersji możemy rozpoznać, dlaczego klienci nie podejmują pożądanych przez nas działań. Optymalizacja współczynnika konwersji ma duże znaczenie w przypadku stron internetowych, blogów, portali społecznościowych. Wszystkie te miejsca związane są z liczbą interakcji między marką a potencjalnym klientem.

Wielokrotnie sklep internetowy miał ciekawą ofertę i oryginalną oprawę graficzną, a mimo to produkty nie cieszyły się dużym zainteresowaniem. Należy więc zadbać o to, aby w pełni wykorzystać potencjał, a tym samym zarabiać więcej. Kluczem do sukcesu jest też ciągłe testowanie i wdrażanie nowych rozwiązań.

Optymalizacja współczynnika konwersji może zostad oparta na onboardingu, który polega na wyjaśnieniu krok po kroku odwiedzającemu, gdzie się znajduje i jakie treści może tutaj znaleźć. Doskonałym rozwiązaniem w tej sytuacji jest postawienie na intuicyjny przewodnik GuideMe24.

Nasz innowacyjny system zapobiega dezorientacji użytkowników w trakcie poruszania się po serwisach www, a to przekłada się na zwiększenie efektywności działań oraz redukcję kosztów. W celu poprawienia konwersji na stronie wystarczy ściągnąć wtyczkę do Google Chrome, a następnie otworzyć stronę, dla której chcemy zaprojektować przewodnik. Proste i szybkie stworzenie własnego przewodnika online może w znaczący sposób wpłynąć na konwersję strony www.

Prosta i skuteczna optymalizacja współczynnika konwersji

Dodatkowo w celu poprawy konwersji na witrynie sprawdzaj i analizuj statystyki, postaw na atrakcyjne treści, angażuj swoich użytkowników. Ponadto wyjaśnij cel swojej działalności w prosty i przystępny dla wszystkich sposób. Ta strategia ma duże znaczenie w przypadku marek, które dopiero wchodzą na rynek.


Można powiedzieć, że konwersja jest balansowaniem pomiędzy chęcią nawiązania dialogu, a niechęcią przed osobistym zaangażowaniem. Celem poprawy konwersji na stronie internetowej jest zamiana zwykłego użytkownika w potencjalnego klienta.