PL DE

Jak poprawić współczynnik odrzuceń


Statystyki pozwalają nam mierzyć ilość wejść i wyjść z witryny. Jest to bardzo cenne narzędzie, ponieważ dostarcza wielu ważnych informacji i wskazuje kierunki działania.

Zapewne wiele razy zastanawiałeś się, dlaczego klienci uciekają z Twojej strony i szukają dalej potrzebnych informacji u konkurencji?

Przeprowadzone badania pokazały, że odwiedzający którzy dokonują na Twojej stronie drugiego kliknięcia pozostają na niej aż do ośmiu razy dłużej.

Co jednak zrobić, aby przypadkowi "internetowi turyści" zostali odrobinę dłużej?

Współczynnik odrzuceń pokazuje jak duża ilość osób zamknęła witrynę, nawet nie zapoznając się z jej treścią. Nie można jednak do tego podchodzić tak restrykcyjnie. Wiele osób twierdzi, że współczynnik odrzuceń pokazuje, ile % użytkowników było na stronie krócej niż 10 sekund. Nic bardziej mylnego! Odwiedzający musi bowiem poświęcić przynajmniej 10 sekund na przyjrzenie się witrynie, aby zorientować się czy zawiera potrzebne mu informacje.


Dzięki takim narzędziom jak Google Analytics można określić jaki jest współczynnik odrzuceń dla naszej witryny. Ponadto zagłębiając się dalej w statystyki można odnaleźć „moment”, w którym użytkownik zrezygnował z kontynuowania wizyty na naszej stronie.

 

Jak poprawić współczynnik odrzuceń – proste rady


Wysoki współczynnik odrzuceń może być sygnałem, że na naszym serwisie występują jakieś nieprawidłowości, które szybko można zweryfikować W takim przypadku należy zbadać architekturę strony, jej zawartości i umieszczone na niej reklamy. Być może popracowanie nad którymś z tych aspektów poprawi jakość i częstość wizyt na stronie internetowej.


Przewodnik KROK po KROKU przeprowadzi sprawnie użytkowników po stronie internetowej i pozwoli odnaleźć pożądane przez nich treści. To narzędzie na pewno docenią profesjonaliści: specjaliści do spraw obsługi klienta, menadżerowie, programiści Saas, menadżerowie sprzedaży. GuideMe24 pomoże klientom, pracownikom i partnerom biznesowym przejść przez skomplikowane procesy online. Dzięki temu nasi użytkownicy unikną stanu dezorientacji na naszym serwisie i odnajdą wszystkie niezbędne informacje. Poprzez zaimplementowanie Przewodnika możemy liczyć na to, że internauci zostaną na naszej stronie na dłużej, a tym samym zmniejszy się współczynnik liczby odrzuceń.