Kupując nowy smartwatch, jedną z pierwszych czynności do wykonania po wyjęciu go z pudełka, jest nawiązanie połączenia z telefonem. Dzięki takiemu zabiegowi mamy dostęp do szerokiej funkcjonalności zegarka, jak i lepszą analizę otrzymywanych wyników, np. w trybach sportowych. Niestety nie zawsze, pomimo sprawności urządzenia, pierwsze kroki z nowym gadżetem są proste. Dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem? Jaki jest powód problemów w nawiązaniu łączności ze smartfonem? Co robić w takiej sytuacji? Sprawdź nasz poradnik, aby szybko uporać się z tym kłopotem!
Smartwatch nie łączy się z telefonem – co jest przyczyną?
Połączenie smartwatcha i telefonu, inaczej mówiąc – ich sparowanie – to bardzo ważny krok podczas pierwszej konfiguracji nowego urządzenia. Od tego czy ten proces zostanie wykonany prawidłowo, zależy dalsze funkcjonowanie zegarka sportowego. Zastanawiając się, dlaczego nie mogę połączyć smartwatcha z telefonem, należy zwrócić uwagę przede wszystkim na kompatybilność obu urządzeń. Zarówno zegarek z bluetooth, jak i smartfon muszą mieć fabryczną możliwość wzajemnej łączności. Kupując nowy smartwatch, należy zwrócić uwagę na informacje od producenta i upewnić się, że upatrzony model będzie działać z naszym telefonem.
Innym, dość częstym powodem problemu z połączeniem zegarka z telefonem, są różne systemy operacyjne obu urządzeń. Przykładowo, jeśli posiadamy smartfon z oprogramowaniem Apple, nie połączymy się z zegarkiem elektronicznym działającym na systemie Android. To kolejna rzecz, o której warto pamiętać podczas zakupów.
Czasami smartwatch nie chce się połączyć z telefonem ze względu na brak aktualizacji systemowych. Rozwiązaniem takiej sytuacji jest po prostu zaktualizowanie urządzenia podczas pierwszej konfiguracji.
Dlaczego nie mogę połączyć zegarka z telefonem? Sprawdź te sposoby!
Zdarza się, że nowoczesna technologia nie współpracuje z nami tak, jak tego oczekiwaliśmy. Klasycznym przykładem takiej „złośliwości” jest sytuacja, w której smartwatch nie widzi telefonu. Jeśli wykluczone zostały wcześniej wspomniane przyczyny tego problemu, upewnijmy się, czy nie popełniliśmy kilku banalnych błędów.
Jednym z nich jest zbyt duża odległość smartfonu od zegarka. Telefon nie widzi smartwatcha, jeśli oba urządzenia znajdują się zbyt daleko od siebie, przykładowo w dwóch różnych pokojach. Zasięg sieci podczas nawiązywania łączności jest ograniczony i taki stan rzeczy może powodować stałe rozłączanie.
Innym powodem, dlaczego smartwatch nie widzi telefonu, może być omyłkowe ustawienie na telefonie trybu samolotowego. Powoduje to blokowanie zasięgu sieci, zarówno internetowej, jak i telefonicznej. W ten sposób smartfon nie będzie mógł nawiązać połączenia z zegarkiem. Warto zwrócić też uwagę na to, czy w urządzeniach została włączona możliwość łączności bluetooth oraz czy mają dostęp do Internetu.
Co ważne, jeśli zegarek został już wcześniej połączony z innym telefonem, nie będzie możliwe jego ponowne sparowanie z kolejnym smartfonem. Pomoże tu jedynie rozłączenie pary, dlatego warto upewnić się, że smartwatch nie ma już istniejącego aktywnego połączenia.
Zegarek nie chce połączyć się z telefonem – gdzie zgłosić się po pomoc?
Próbując znaleźć odpowiedź na problem z połączeniem zegarka z telefonem, należy upewnić się, czy dedykowana aplikacja w telefonie lub smartwatchu nie ma włączonych ustawień ograniczających dostęp. Jeśli sami nie możemy rozwiązać tego kłopotu, warto skorzystać z pomocy fachowca podczas zakupu w sklepie. Specjalista wytłumaczy, jak należy poradzić sobie z tym, dlaczego smartwatch nie łączy się z telefonem i pomoże w pierwszej konfiguracji.
Co w przypadku, gdy problem pojawi się po rozpakowaniu urządzenia w domu? Możemy skorzystać z pomocy poprzez połączenie się z obsługą klienta sklepu telefonicznie lub online. Gdyby jednak ta opcja nie pomogła i wszystkie wymienione przyczyny zostały wykluczone, warto skorzystać z możliwości, jakie daje serwis producenta.