W czasach, w których z internetu korzysta zdecydowana większość społeczeństwa, inwestycja w intuicyjną stronę internetową okazuje się jedną z najważniejszych marketingowych decyzji. Dzieje się tak, ponieważ tego typu strona stanowi cenną wizytówkę firmy, a także wpływa na większą rozpoznawalność marki i możliwość przedstawienia rekomendacji wcześniejszych klientów.
Warto przy tym wspomnieć, że przed podjęciem decyzji o zakupie produktu lub o skorzystaniu z danej usługi wiele osób szuka poleceń poszczególnych firm w wyszukiwarce Google. W praktyce oznacza to, że mniejsza widoczność strony internetowej ma bardzo duży wpływ na mniejsze zyski firmy i na jej wolniejszy rozwój. Dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na wykonanie szczegółowej analizy stron internetowych, która umożliwi wprowadzenie niezbędnych zmian w celu zwiększenia ich widoczności.
Na czym polega wartościowy audyt SEO?
Starannie przeprowadzony audyt SEO pomaga w ustaleniu, jakie czynniki wpływają na aktualną widoczność strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Możliwość zidentyfikowania błędów i zrozumienia, które rozwiązania nie sprawdzają się najlepiej, pozwala na opracowanie skutecznego planu zmian. Warto przy tym wspomnieć, że profesjonalna analiza stron internetowych powinna cechować się dopasowaniem do funkcji, jaką pełni dana strona WWW. Oznacza to, że nieco inaczej będzie wyglądać audyt strony firmowej, sklepu internetowego albo branżowego bloga. Dlatego podczas wyboru firmy mającej przeprowadzić audyt warto upewnić się, że cechuje się ona indywidualnym podejściem do klienta, a każdą analizę opracowuje pod konkretną stronę.
Kompletny audyt SEO, niezależnie od funkcji strony, powinien przede wszystkim zajmować się weryfikacją jej stanu technicznego. Wówczas można zidentyfikować problemy, które wpływają na niższą pozycję w rankingach. Są to między innymi błędy indeksowania czy zbyt wolne ładowanie się strony, a także jej niedopasowanie do urządzeń mobilnych. Analiza stron internetowych dotyczy również struktury całego portalu, w tym umieszczanych na nim treści, grafik oraz linków. To równie ważne, co aspekty techniczne. Dzięki temu rzetelny audyt nie tylko przyczynia się do wyższej pozycji strony w wyszukiwarce, ale także pomaga w ulepszeniu jej funkcjonalności i intuicyjnej obsługi, co okazuje się niezwykle ważną cechą dla potencjalnych klientów.
Ile kosztuje przeprowadzenie rzetelnego audytu SEO?
Rozważając inwestycję w audyt SEO, wielu przedsiębiorców zastanawia się, jakie będą jego ostateczne koszty. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że większość firm zajmujących się taką analizą nie podaje dokładnych cen – zwykle są to orientacyjne widełki lub przykłady kosztów zrealizowanych do tej pory zleceń. Dzieje się tak, ponieważ cena audytu SEO w dużej mierze zależy od wielkości danego serwisu oraz od stopnia zaawansowania całej analizy. Z tego powodu wiele profesjonalnych agencji SEO oferuje przedsiębiorcom darmową wycenę, która powstaje na podstawie wstępnej analizy strony oraz indywidualnego planu audytu. Dzięki temu jest on dopasowany do potrzeb danego serwisu.