Czy monitorowanie cen u konkurencji może zwiększyć obroty w Twojej firmie e-commerce?

Prowadzenie własnego biznesu to nieustanna walka o klienta. Niezależnie od tego czy prowadzimy restaurację, sklep z kosmetykami czy też niewielką księgarnię, musimy cały czas podejmować nowe działania, które wzbudzą zainteresowanie oferowanymi przez nas produktami lub usługami. Nie inaczej jest w handlu e-commerce, gdzie konkurencja jest jeszcze większa. Czy stały monitoring cen u konkurencji może okazać się pomocny w osiągnięciu założonych celów biznesowych? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w naszym artykule.

Właściwa cena kluczem do sukcesu

Cena odgrywa bardzo istotną rolę w chwili podejmowania decyzji o zakupie produktu przez potencjalnego klienta. W związku z tym właściwe ustalenie ceny odgrywa kluczową rolę w uzyskaniu przez przedsiębiorców zamierzonych celów biznesowych. Odpowiednio ustalona cena może znaczenie zwiększyć przychody firmy, natomiast niewłaściwe jej dopasowanie do rynku, potencjalnego klienta oraz oferowanych usług i produktów może stanowić gwóźdź do trumny naszego biznesu. Stąd też przedsiębiorcy (zarówno ci działający na rynku tradycyjnym, jak i w ramach e-commerce) przywiązują dużą wagę do wyboru odpowiedniej strategii cenowej. Do najpopularniejszych z nich należą: psychologiczne ustalanie cen (np. stosowanie tzw. wielorabatów, gratisów czy też ustalanie cen o końcówkach 95 czy 99 groszy), strategia skim pricing (początkowe ustalenie cen na wysokim poziome w celu ich późniejszego zmniejszenia) czy też strategia competetive pricing (uzależnienie cen produktów oraz usług od tych, które obowiązują już u konkurencji). W tym ostatnim przypadku bardzo ważną role odgrywa monitoring cen.

Monitoring cen – ważna rzeczy

Obserwowanie cen funkcjonujących u przedsiębiorców, którzy prowadzą biznes podobny do naszego odgrywa istotną rolę w kontekście dopasowania odpowiedniej strategii cenowej. O ile takie działanie nie jest wcale łatwe w przypadku działalności prowadzonej w tradycyjny sposób (np. sklepy stacjonarne), tak w odniesieniu do handlu oraz usług e-commerce sprawa wygląda zupełnie inaczej. Na rynku dostępnych jest dzisiaj wiele rozwiązań, które w niezwykle prosty i przyjemny sposób pozwalają chronić politykę cenową marki. Przy ich użyciu monitoring najróżniejszych kanałów e-commerce oraz wyeliminowanie szkodliwej konkurencji cenowej jest naprawdę proste.

Skorzystaj z usług profesjonalistów

Jednym z takich pożytecznych oprogramowań jest np. Brandly360. To kompleksowe narzędzie, które służy do monitoringu promocji marki w kanałach e-commerce. Przy jego użyciu możliwe będzie szybkie reagowanie na pojawiające się na rynku zmiany, co znacznie ułatwi utrzymanie pozycji przedsiębiorstwa w obliczu stale rosnącej konkurencji. Monitorowanie cen w wybranej przez przedsiębiorcę częstotliwości czy też wsparcie zarządzaniem cenami to tylko niektóre narzędzia funkcjonujące w ramach tego oprogramowania. Zainwestuj w rozwój swojej firmy i postaw na nowoczesne narzędzia, które wpłyną między innymi na zwiększenie obrotów w Twojej firmie.

Redakcja guideme24.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.