Kampanie Google Ads nie przynoszą efektów? Poznaj popularne błędy reklam i je wyeliminuj

Reklamy w Google Ads nie zawsze przynoszą spodziewane rezultaty. Czasem jednak wystarczą małe zmiany i testy kolejnych kreacji, by zwiększyć skuteczność dotarcia kampanii do odbiorców rzeczywiście zainteresowanych prezentowaną ofertą. Zapoznaj się z poniższym artykułem i dowiedz się, czy Twojej reklamy nie dotyczy może któryś z przedstawionych błędów.

Dobór niewłaściwych słów kluczowych

Jednym z najczęściej występujących błędów jest wybór nieodpowiednich słów kluczowych. Skutkuje on bowiem często niską jakością ruchu na stronie docelowej, a to przekłada się z kolei na mniejszą liczbę konwersji.

Dobór niewłaściwych słów kluczowych bywa zazwyczaj efektem niezrozumienia intencji wyszukiwania użytkowników posługujących się właśnie danymi frazami. W przypadku gdy słowa nie pozostają precyzyjnie powiązane z treścią i celem reklamy, kampania może okazać się mniej efektywna.

Innym często popełnianym błędem jest korzystanie z popularnych, ogólnikowych słów kluczowych. Prowadzi to do zwiększenia konkurencji w aukcjach reklamowych i wyższych kosztów kampanii. Dlatego tak ważne jest staranne określenie słów kluczowych pasujących do konkretnej kampanii Google Ads. Należy dokładnie zdefiniować cel, przekaz reklamy i intencje użytkownika.

Niestosowanie wykluczających słów kluczowych

Nieużywanie wykluczających słów kluczowych stanowi kolejny częsty błąd w kampaniach Google Ads, który negatywnie wpływa na wyniki konwersji.

Celem wykluczających słów kluczowych jest eliminacja w wynikach wyszukiwania reklam niezwiązanych z oferowanymi produktami bądź usługami. Unikając wyświetlania kampanii osobom niezainteresowanym proponowanymi artykułami, przestaniesz marnować budżet reklamowy na nieprzynoszące zysku kliknięcia.

Jeśli zależy Ci na dobrze dobranych słowach kluczowych kampanii oraz słowach wykluczających, możesz skorzystać ze wsparcia specjalistów ds. kampanii Google Ads w Lublinie z agencji IBIF:  https://www.ibif.pl/oferta/kampanie-google-ads.

Niedopracowana strona docelowa

Ważnym elementem w kampanii Google Ads jest również strona docelowa. Jak może przejawiać się jej nieprawidłowe zaprojektowanie? Na przykład takimi problemami jak brak spójności z reklamą, trudności w nawigacji, zbyt długi czas ładowania, niewystarczające informacje dotyczące oferty. Takie kwestie mogą zniechęcić użytkowników do dokonania konwersji.

Aby strona docelowa przynosiła oczekiwane rezultaty, powinna być:

  • dokładnie zaprojektowana i zoptymalizowana z myślą o użytkownikach i wyszukiwarkach,

  • spójna, z treścią jednoznacznie przedstawiającą ofertę i zachęcającą do akcji,

  • prosta w nawigacji, z czytelnym i przyciągającym wzrok wyglądem,

  • responsywna, czyli dostosowana do urządzeń mobilnych,

  • zawierająca słowa kluczowe, ważne pod kątem pozycjonowania stron internetowych,

  • zoptymalizowana pod względem szybkości ładowania nieprzekraczającej jednej sekundy,

  • przejrzysta, korzystająca z nagłówków, wypunktowań i wyróżnień.

Kampanie Google Ads

Jednym z istotnych aspektów skutecznej kampanii Google Ads jest także właściwe dopasowanie strony docelowej (landing page) do treści reklamy. Użytkownik przechodzący na stronę docelową spodziewa się, że zobaczy tam informacje spójne z tymi, które zachęciły go do kliknięcia. Brak tej zgodności może zniechęcić użytkownika i spowodować jego rezygnację z interakcji ze stroną.

Niedostosowanie reklamy do intencji użytkowników

Aby dopasować przekaz reklamowy do intencji wyszukiwania użytkowników, trzeba dokładnie poznać i zrozumieć ich cele związane z danym zapytaniem. Pomocnikami w badaniu słów kluczowych, intencji, zainteresowań i potrzeb użytkowników są na przykład takie narzędzia jak Google Trends, Answer the Public czy Ahrefs.

Wiedza pozyskana dzięki wskazanym wyżej narzędziom umożliwia kreację takich reklam i ich treści, które odpowiedzą na konkretne zainteresowania potencjalnych klientów. Google Trends pozwala też dostosować kampanie do bieżących trendów i zmian preferencji użytkowników w czasie.

Kampanie Google Ads to jedna ze skuteczniejszych i szybszych metod pozyskiwania klientów. Nie przyniesie jednak zysków, jeśli nie zostanie precyzyjnie opracowana, z uwzględnieniem błędów, które mogą znacznie obniżyć jej efektywność. Dlatego w sytuacji gdy Twoja reklama nie przynosi satysfakcjonujących rezultatów, przyjrzyj się wybranym słowom kluczowym, ich zgodności z intencjami użytkowników, wykluczającym słowom kluczowym oraz stronie docelowej.

 Materiał zewnętrzny

Redakcja guideme24.pl