E-commerce jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się branż. Oznacza to coraz więcej klientów gotowych dokonywać zakupów rozmaitych towarów przez Internet, ale również coraz większą konkurencję. Jak dotrzeć do nabywców na nasyconym rynku? Jak ich przyciągnąć i zatrzymać na dłużej? Sprawdź!
Czego poszukują klienci sklepów internetowych?
Jak wynika z badań, już ponad ¾ Polaków dokonuje zakupów w Internecie. Oznacza to ogromną rzeszę klientów, o którą sklepy internetowe walczą każdego dnia. Zgodnie z tymi samymi badaniami konsumenci mają też coraz większe wymagania. Cenią sklepy internetowe za dostępność, wygodę, szybkość, bezpieczeństwo i przystępne ceny. Są to więc absolutne podstawy, które musi zapewnić każdy sprzedawca. Klientów przyciągają jednak również:
- szeroki asortyment,
- szybka dostawa,
- dostępność ulubionych form dostawy i płatności,
- możliwość znalezienia produktów rzadkich lub specjalistycznych,
- duża ilość informacji o produktach,
- spersonalizowane promocje i oferty towarów,
- kody rabatowe, zniżki,
- niskie koszty dostawy,
- wygoda i długi termin dokonania zwrotu.
Wraz z rosnącą konkurencyjnością zmieniają się wymagania kupujących. Darmowa dostawa i zwrot oraz bardzo krótki czas dostarczenia zamówienia (nawet poniżej 24 godzin) powoli stają się standardem. Dlatego na pewno warto dołożyć wszelkich starań, aby dopasować swoją ofertę do oczekiwań. Projekt sklepu internetowego i wszystkie procedury powinny być stworzone w oparciu o user experience. Należy na każdym kroku zadawać sobie pytanie, czego oczekuje użytkownik, dbając o przejrzystość obsługi i dostępność do wszelkich potrzebnych informacji.
Jak pozyskać nowych klientów dla sklepu internetowego?
Czym jednak wyróżnić się wśród konkurencji i przyciągnąć klientów? Na coraz bardziej nasyconym rynku nie obejdzie się bez działań marketingowych. W branży e-commerce jest on przede wszystkim prowadzony w Internecie. W zwiększeniu rozpoznawalności marki i rozpowszechnieniu informacji na temat jej oferty pomagają:
- SEO – działania z zakresu pozycjonowania stron sprawiają, że więcej osób trafia do sklepu bezpośrednio z wyszukiwarki,
- content marketing – oferowanie wartościowych treści (artykułów, filmów itp.) przyciąga jeszcze więcej osób i pomaga budować pozycję eksperta w branży,
- media społecznościowe – pozwalają na bezpośredni kontakt z klientem oraz wchodzenie z nim w interakcje i budowanie zaangażowania.
Warto również skorzystać z opcji płatnej reklamy, jakie oferuje Internet. Promocja w Google czy mediach społecznościowych niejednokrotnie zapewnia bardzo dobre rezultaty przy relatywnie niewielkich kosztach.
Promowanie sklepu internetowego – skorzystaj ze wsparcia ekspertów
Warto mieć na uwadze, że chcąc zapewnić najwyższą jakość obsługi i zadbać o skuteczność działań marketingowych, często najlepiej jest skorzystać ze wsparcia ekspertów. Outsourcing może dotyczyć zarówno usług marketingowych, SEO, jak i obsługi klienta czy realizacji zamówień – outsourcing logistyczny. Wówczas uzyskasz pewność, że nabywcy będą zadowoleni ze swoich doświadczeń zakupowych, a wszystkie procedury będą realizowane sprawnie i skutecznie. To zdecydowanie większa szansa nie tylko na ich przyciągnięcie, ale również na pozyskanie stałych klientów!