Sem Specialist – czym się zajmuje, ile zarabia?

Interesujesz się marketingiem i zastanawiasz się nad pracą jako SEM specialist? Sprawdź najważniejsze informacje, wymagania oraz warunki pracy w branży.

Czym zajmuje się SEM specialist?

Specjalista ds. SEM jest odpowiedzialny za optymizację płatnych i organicznych wyników wyszukiwania. Innymi słowy, pracownik pozycjonuje strony, które widzimy po wpisaniu kluczowego słowa lub hasła np. w Google. Przydatne umiejętności w tej pracy to:

  • ogólna wiedza o marketingu
  • znajomość działania algorytmów wyszukiwarek
  • wiedza techniczna (dobra znajomość HTML, zasady działania serwerów www, podstawy pracy z grafiką)
  • copywriting (zdarza się, że specjalista sam pisze potrzebne teksty na strony)
  • obeznanie z panelem sterowania reklamodawcy w wyszukiwarkach.

Praca SEM specialist może odbywać się samodzielnie lub w zespole. Wszystko zależy od kalibru stron internetowych i ilości zleceń, więc specjalista powinien być przygotowany i zaznajomiony z wszystkimi powyżej wymienionymi dziedzinami.


Zalety i trudności pracy SEM specialist

Jakie korzyści otrzymujemy z pracy jako SEM specialist? Przede wszystkim dobre wynagrodzenie, które z czasem i doświadczeniem rośnie. Dociekliwy specjalista będzie też miał szansę na naukę wielu nowych umiejętności, a co za tym idzie, szybko się rozwinie. Warto pomyśleć o cechach swojego charakteru, gdyż najlepsi pracownicy to zazwyczaj osoby podważające nawet strategie, które już wydają się efektywne.

Charakterystyczne w zawodzie jest to, że nigdy nie będziemy wiedzieć na ile dobre są nasze wyniki i zawsze można coś poprawić. Niektórzy mogą uznać taki problem za minus, jednak nie należy się zniechęcać. Na pewno potrzebna jest nam pasja oraz zaangażowanie w wykonywane zadania. Trzeba też liczyć się z ciągłymi aktualizacjami wyszukiwarek, które mogą bardzo utrudniać pracę. Specjalista musi być na bieżąco z nowymi zasadami, więc ciągła nauka też jest częścią zawodu.

sem specjalist

Jak dostać pracę w zawodzie?

Jeśli zamierzasz zostać SEM specialist, warto cały czas się przygotowywać. Jak to zrobić? W sieci można znaleźć wiele blogów, dyskusji na forach i źródeł zagranicznych. Czytanie jest podstawą, a stawanie się coraz bardziej samodzielnym pracownikiem ogromną zaletą. Powstało też bardzo wiele książek na temat zawodu specjalisty ds. SEO i SEM, które zachęcają do uważnej lektury. Ważnym aspektem jest systematyczność w nauce, gdyż sytuacja dynamicznie ulega zmianie. Jeśli chcesz nawiązać kontakt z praktykującymi specjalistami, poszukaj konferencji specjalnie dedykowanych tej branży. Źródeł wiedzy jest naprawdę mnóstwo, a dzięki dużemu zainteresowaniu są bardzo łatwo dostępne. 

Gdzie szukać pracy jako specjalista ds. SEM

Istnieje wiele źródeł, z których możemy skorzystać. Najpopularniejsze są różne grupy na Facebooku, strony z ogłoszeniami (np. OLX) lub po prostu wpisywanie w wyszukiwarkę szukanej frazy. Jednym z zaufanych serwisów internetowych jest GoWork, dedykowany konkretnie ofertom zatrudnienia. Na stronie znajdziemy różne ogłoszenia na terenie całej Polski. Dużym atutem funkcjonowania na stanowisku SEM specialist jest możliwość pracy zdalnej, więc nie musimy być przywiązani do konkretnego miejsca. W poszukiwaniu najlepszych ofert warto sprawdzić link do strony: https://www.gowork.pl/praca/e-commerce;st

Redakcja guideme24.pl