Prowadzisz własny sklep internetowy i poszukujesz nowych rynków zbytu? Rozważ sprzedaż za granicę. Dzięki obecności na międzynarodowych platformach sprzedażowych możesz w prosty i względnie niedrogi sposób dotrzeć ze swoimi produktami do szerokiego grona klientów. Dowiedz się więcej na ten temat.
Sprzedaż za granicę poprzez platformy handlowe i serwisy aukcyjne
Jeśli chcesz rozpocząć sprzedaż za granicę, najprostszym sposobem jest wybór dużych platform handlowych oraz serwisów aukcyjnych, takich jak eBay czy Amazon. Wybierając to rozwiązanie, a zwłaszcza decydując się na bardziej zaawansowany model dropshippingu, eliminujesz konieczność samodzielnej organizacji systemu dystrybucji towarów. To nie tylko ułatwi Ci pracę, ale pozwoli w istotny sposób obniżyć koszty działalności związane np. z koniecznością posiadania dużej przestrzeni magazynowej czy zatrudniania osób do jej obsługi.
Sprzedaż na platformie Amazon
Szczególnym zainteresowaniem wśród polskich przedsiębiorców cieszy się sprzedaż za granicę na platformie Amazon. To jedna z największych na świecie i w Europie platform handlowych. Jako sprzedawca możesz z niej korzystać, płacąc abonament plus prowizje. Decydując się na program FBA (Fulfillment by Amazon), nie musisz zajmować się dystrybucją swojego towaru. Przekazujesz go do lokalnego magazynu Amazon (w Polsce jest ich kilka), skąd następnie trafia on do magazynów zagranicznych i jest dystrybuowany do klientów.
Nie musisz zatem otwierać stacjonarnego sklepu i magazynu za granicą, zakładać zagranicznej wersji sklepu internetowego oraz zatrudniać pracowników obsługujących sklep i magazyn. Całym procesem sprzedaży, dystrybucji, a także reklamacji i zwrotów zajmuje się bowiem Amazon.
Jak rozpocząć sprzedaż na platformie Amazon?
Jeśli jesteś zdecydowany rozpocząć sprzedaż swych towarów zagranicznym klientom poprzez platformę Amazon, najpierw musisz się na niej zarejestrować. Załóż konto w systemie i wybierz określony model sprzedaży. Najpopularniejszym wśród początkujących sprzedawców jest właśnie model FBA.
Amazon wymaga, aby sprzedawcy zarejestrowani na ich platformie prowadzili firmy – przed założeniem konta musisz mieć zatem zarejestrowaną działalność gospodarczą do VAT. Przyda Ci się też nawiązanie współpracy z profesjonalnym biurem rachunkowym specjalizującym się w obsłudze firm sprzedających za granicę. Doświadczeni księgowi nie tylko kompleksowo obsłużą Twą działalność, ale też udzielą porad w kwestiach formalno-prawnych związanych z prowadzeniem biznesu poza Polską.