Internet jest z nami obecny już przez naprawdę wiele długich lat. Jednak przed wieloma osobami skrywa on w dalszym ciągu sporo tajemnic. Również w zakresie tych naprawdę podstawowych spraw, takich jak poczta internetowa. Przykładowo nadal dość spora grupa osób nie wie, jak założyć maila. Warto się tego dowiedzieć, ponieważ e-mail to w obecnych czasach podstawa, jeśli chodzi o wirtualne porozumiewanie się z innymi ludźmi. Jak zatem założyć swojego pierwszego maila i na co trzeba uważać podczas korzystania z niego na co dzień?
Jak wybrać dobrego dostawcę poczty?
Podstawowym zadaniem, o którym trzeba pamiętać, w tym jak założyć maila, to aby wybrać w odpowiedni sposób dostawcę. Jak się bowiem okazuje, na rynku znaleźć można naprawdę ogromną ilość różnego rodzaju dostawców poczty. Oczywiście najpopularniejszym z nich jest obecnie Google i jego poczta Gmail, lecz oprócz tego swoją skrzynkę pocztową można mieć także na takich portalach jak WP, Onet, Interia, Gazeta, Yahoo czy też O2. Czym się trzeba kierować podczas zakładania swojej poczty?
Podstawową sprawą, jeśli chodzi o wybieranie dostawcy poczty, jest sprawdzenie, jak dużą otrzyma się skrzynkę w przypadku założenia darmowego konta. Od tego, jak będzie ona pojemna, zależeć będzie jak wiele lub jak dużych maili będzie można na niej przechowywać. Jest to dość ważna sprawa, jeśli np. chce się mieć na mailu pokaźnych rozmiarów historię.
Oprócz tego warto zwrócić uwagę także na to, jakie dana poczta będzie miała zabezpieczenia antyspamowe czy też te dotyczące zabezpieczenia przed nieuprawnionym dostępem do poczty. Dla wielu osób kluczowe będzie również to, jak wiele reklam będzie widocznych podczas otwierania skrzynki. Rzecz jasna najlepsza będzie ta poczta, która takich reklam w ogóle nie będzie posiadała. Dobrze, a więc przejdźmy do tego, jak założyć maila w praktyce.
Gmail nowe konto — jak założyć?
Nie da się ukryć, że zdecydowanie najpopularniejszym dostawcą poczty elektronicznej w Polsce jest Google, na którym swoje skrzynki ma ponad 8 milionów Polaków. Nic więc dziwnego, że proces zakładania poczty warto opisać właśnie na tym dostawcy. Jak to zatem wygląda? Na co trzeba się przygotować robiąc Gmail nowe konto?
Podstawowym krokiem jest uruchomienie przeglądarki internetowej oraz otworzenie strony Google. W prawym górnym rogu widoczny będzie napis Gmail, w który oczywiście trzeba kliknąć. Następnym rokiem jest wybranie przycisku „utwórz nowe konto”. Od razu po tym system przekieruje nas do strony, na której trzeba będzie podać swoje podstawowe dane, takie jak imię i nazwisko. Konieczne będzie również dwukrotne wpisanie wybranego przez siebie hasła. Dlaczego dwa razy trzeba je wpisać? Jest to zabezpieczenie, czy podaje się w poprawny sposób hasło.
Jak nazwać Gmail nowe konto?
Kolejnym krokiem jest wybranie swojego adresu mailowego. Na podstawie imienia i nazwiska system wygeneruje kilka propozycji. Można się zdecydować na jedną z nich lub wpisać własną. Oczywiście liczyć się trzeba z tym, że wpisana samodzielnie może być zajęta, więc trzeba będzie próbować dalej.
Gdy wybierze się już nazwę, kolejnym krokiem będzie potwierdzenie znajomości regulaminu poczty, a także podanie dodatkowych danych, takich jak data urodzin czy też numer telefonu, który służyć będzie do dwuetapowej weryfikacji konta.
Gdy to wszystko już się wykona, uzyska się dostęp do swojej poczty, którą będzie można dostosować do swoich potrzeb np. poprzez zmianę jej kolorystyki.
Jak założyć maila i na co uważać?
Jeśli chce się wygodnie, a przede wszystkim bezpiecznie korzystać ze swojej nowej skrzynki pocztowej, należy pamiętać o kilku ważnych sprawach. Przede wszystkim wiedzieć trzeba, aby nie zapisywać nigdzie posiadanego do skrzynki hasła, ponieważ łatwo będzie je wykraść i przejąć kontrolę nad skrzynką. Co więcej, nie powinno się klikać w przychodzące w wiadomościach linki, a także w znajdujące się w mailach załączniki. Łatwo można w ten sposób zainstalować na swoim komputerze wirusa, który może nawet przejąć kontrole nad cały urządzeniem.
Na koniec warto pamiętać, aby posiadać kilka skrzynek pocztowych. Jedną pozostawić osobistą, drugą przeznaczyć np. do zamówień internetowych, a jeszcze inną do kontaktów zawodowych. Pozwoli to ograniczyć ilość przychodzącego na skrzynki spamu.